Prije nekoliko dana su se pojavile vijesti da je napravljen prvi energetski napitak na svijetu koji je od početka do kraja razvila umjetna inteligencija u suradnji s vodećim mađarskim proizvođačem energetskih napitaka. Štaviše, A.I. nije samo osmislila novi proizvod, već je testirala i degustirala tri varijante ukusa koje je predložila da bi na kraju odabrala konačni ukus na osnovu urađenih testova. Čitajući ovo, neko bi se mogao zapitati kako je umjetna inteligencija sposobna probati, kako može zamijeniti ljudsku percepciju, ukus i miris. I kako može da daje predviđanja?
Umjetna inteligencija (A.I.) je u stanju obraditi nevjerovatnu količinu informacija koje se nalaze na internetu brzinom koja je ljudima gotovo neshvatljiva. Međutim, prevođenje ljudskog čula ukusa u vještački algoritam čini se izuzetno nerealnom operacijom, pa vjerujemo da sve zanima da istraže na koji način se taj proces odvija.
Došli smo do nevjerovatnog saznanja da je nekoliko kompanija širom svijeta specijalizovano za digitalizaciju ukusa i mirisa. Ove kompanije koriste posebno razvijenu opremu kao što su takozvana e-usta i e-nos. Na primjer, jedna kompanija u New Yorku prikuplja i obrađuje primarne uzorke već 10 godina, digitalizuje senzorne podatke stare deceniju, te obrađuje najveći i najraznovrsniji set senzornih informacija o hrani i piću na tržištu. Ova digitalna baza podataka se stalno proširuje i ažurira, omogućavajući precizno praćenje promjena i trendova u percepciji i preferencijama. Tu nastupa A.I. koja može pouzdano predvidjeti kako će različiti potrošači reagirati na novi proizvod iz digitalnog unosa podataka, a da ga ne probaju uživo. Na primjer, HELL je digitaliziran od strane ove kompanije sa sjedištem u New Yorku i nakon analize mnogo podataka i statistika, A.I. je upotrijebila prediktivnu inteligenciju kako bi odlučila koji bi ukus bio najbolji za njihov novi proizvod, jer A.I. može koristiti prikupljene podatke u svrhu razumijevanja kako različite demografske skupine doživljavaju ukuse – šta vole, a šta ne. Iz ovoga, A.I. algoritmi mogu da predvide kako će se svakoj demografskoj grupi (na osnovu starosti, pola, socio-ekonomskog statusa i mjesta stanovanja) svidjeti ukus, miris i tekstura novog proizvoda.
Nedavna inovacija je prvi slučaj u svijetu da je umjetna inteligencija korištena u tako složenom procesu razvoja proizvoda u sektoru energetskih napitaka. Proizvod koji je bio rezultat tog procesa – HELL A.I. uskoro će biti spreman za upotrebu, jer će u roku od nekoliko sedmica započeti proizvodnja u Szikszou, jednoj od najmodernijih evropskih linija za proizvodnju napitaka, a do potrošača će doći tradicionalnim kanalima.
Očigledno je da je A.I. ima ogroman potencijal u oblasti razvoja proizvoda, rušeći dosad nezamislive granice i donoseći nove mogućnosti prehrambenoj industriji. Sposobnost A.I. da razvrstava i analizira ogromne količine podataka dostupnih na internetu za nekoliko minuta ili sekundi može skratiti ciklus razvoja proizvoda sa 1-2 godine, pola godine u najboljem slučaju, na jedan mjesec. Trenutno u svijetu postoji više od 100 tehnologija A.I. i svaka je izvrsna u različitim oblastima, a njihov kombinirani rad garantira visok nivo inovacija.
Stoga je preporučljivo držati na oku kulinarsku revoluciju koja obećava da će biti puna iznenađenja koja A.I. može donijeti prehrambenoj industriji u bliskoj budućnosti. Ko zna koji nas novi i uzbudljivi događaji očekuju u svjetlu inovacija? Da li još ukusniji bezalkoholni napici, peciva, najbolja riblja čorba ili možda ukusnije kobasice? Mogućnosti koje nudi A.I. su beskrajne, a mi tek počinjemo da otkrivamo šta sve može činiti.