Danas je dobro poznat izraz – fitness. Ali malo ko zna pravu definiciju te riječi. Svako je uzima onako kako odgovara. Ukratko to bi trebala biti tjelovježba koja doprinosi fizičkom i mentalnom zdravlju.
U samo nekoliko godina ova industrija je povećala svoju vrijednost za više desetina milijardi dolara. Počevši od 1980.godine kada je imala najveći odjek danas je to prirodno da se prihod u ovoj industriji godišnje pomjeri za nekoliko miliona.
Marketing u fitnes industriji postao je glavna okupacija mnogih „wonna be“ influensera, zanemarujući činjenicu da je u pitanju prije svega zdravlje, a ne isključivo izgled. Iako je dobro poznato da će fotografije sa ogoljenim tijelom dobiti veći prolaz i reach nego fotografija dok ste obučeni u sportsku trenerku držeći teg u rukama.
Iskrivljeno značenje cijele industrije dovelo je do određenih komplikacija u smislu same promocije sporta. Jer nikom nije u cilju da zarađuje novac dok svom klijentu šteti, jedna priča je ako je neko nekom pomogao da izgubi na težini, a druga priča ako je u isto vrijeme poremetio se cijeli raspored funkcionisanja organizma.
Više miliona dolara se ulaže u pronalaženje novih tableta za mršanje, više miliona se ulaže u trenere, nekoliko hiljada ljudi ima negativno iskustvo sa trenerima koji nisu kvalifikovani. Jer, treba da uzmemo u obzir da se trenerskim poslom trebaju baviti ljudi koji imaju znanje, rezultate, obrazovanje, a ne oni koji samo lijepo izgledaju. Kombinirajući ta „dva svijeta“ danas imamo na stotine milijardi dolara u opticaju u fitnes industriji.
Od suplementacije, do odjeće, od sprava za kućno vježbanje do novih modernih mašina za fitnes centre. Određene kompanije koje sarađuju sa fitnes influenserima ne pitaju za njihove rezultate, većina ih gleda izgled i broj pratilaca.
Sport postoji od kad postoji i čovječanstvo, u ovom ili onom obliku. Baviti se sportom je danas svedeno u rečenicu „Aha, on/ona je u fitnesu“. Ali i nogometaši, rukometaši, trkači na duge staze, plivači, gimnastičari, svi se oni bave fitnesom i trude se biti fit, biti u formi za svoja dostignuća.
U svakom slučaju strategija fitnes marketinga nije ono što bi trebala da bude – promocija zdravlja, zdravog života. Na to bi se trebalo više obratiti pažnja, nego na to kako neko izgleda. Izgled možda može više „prodati“, ali od zdravlje se može više živjeti.