Aktuelni vozač Oracle Red Bull Racinga, Sergio Perez, na spektakularnom događaju Red Bull Showrun u Madridu vozio je šampionski bolid RB7 i tako priuštio fanovima Formule 1 nezaboravno iskustvo.
Perez je tokom showa napravio nekoliko prolaza kako bi fanovi mogli uživo vidjeti dizajn bolida RB7 i čuti zvuk njegovog Renault V8 motora iz neposredne blizine, a također je “zapalio” gume podižući “dimnu zavjesu”.
Perez je tom prilikom izjavio: “Bilo je nevjerovatno vidjeti publiku ovdje danas i koliko su ljudi iz Madrida strastveni prema Oracle Red Bull Racingu i Formuli 1. Ljudi su super sretni što nas vide, mi smo sretni što im možemo omogućiti ovakve događaje – samo Red Bull može zatvoriti najprometnije ulice glavnog grada Španije u subotu uveče! Malo ljudi zna, ali Madrid mi je drugi dom, atmosfera je vrlo jedinstvena i posebna. Ovo je bilo tako zabavno veče i sada se radujem što ću se vratiti za volan RB19 da vratim svoju sezonu na pravi put, želim se vratiti pobjedama i osvojiti što više bodova prije ljetne pauze, predstoje nam neke važne trke.”
Uz Oracle Red Bull Racing i Checa, navijači su imali priliku da uživaju u egzibiciji Eliasa Hountondžija, člana Red Bull Driftbrothersa, i Cristine Gutiérrez, svjetske prvakinje u reli kros raidovima 2021. i prve žene koja je ostvarila pobjedu na Rally Dakar još od Jutte Kleinschmidt.
Perez je prije Madrida već vozio RB7
Red Bull Showrun održan u Madridu nije bio prva prilika za Peraza da vozi RB7, jer se u kokpitu ovog bolida našao i 2021. godine tokom trkačkog vikenda u Meksiku. Tada je Checo provozao RB7 u meksičkom gradu Paseo de la Reforma pred 130.000 strastvenih fanova.
Dominirao Formulom 1
Cijelu porodicu Red Bull Racinga, odnosno kompletan tim u fabrici i na stazi, za 2011. godinu je čekao težak zadatak. Cilj je bio razviti bolid koji će ponuditi bolje performanse u odnosu na RB6, prvi šampionski bolid koji su vozili Nijemac Sebastian Vettel i njegov tadašnji timski kolega Mark Webber. Izazov je bio zaista velik, jer je RB6 tokom sezone 2010. godine bio zaista sjajan, što je rezultiralo osvajanjem duple krune, odnosno titula u poretku vozača i konstruktora. RB6 je prvi prošao kroz cilj na devet utrka, a također je upisao i 15 pole positiona.
Razvijajući novi bolid na osnovu uspjeha iz 2010. godine, tim se suočio s dvostrukim izazovom, morao je nadmašiti performanse bolida RB6, ali i riješiti različite tehničke prepreke i prilagoditi se novom dobavljaču guma. Suvišno je reći koliko je to zapravo težak zadatak, posebno kada je riječ o Formuli 1, no konačni rezultat je bio izvanredan. Nakon mukotrpnog i predanog rada nastao je bolid RB7, jedna od najdominantnijih “mašina” u historiji Formule 1. Ovaj fenomenalni bolid je osvojio 18 od mogućih 19 pole pozicija, ostvario je 12 pobjeda na utrkama te je upisao impresivnih 650 bodova. Fantastične performanse bolida RB7 su omogućile drugu titulu u poretku vozača i konstruktora 2011. godine.
Remek-djelo genija iz sjene, Adriana Neweyja
Neosporni genijalac, Britanac Adrian Newey, najpoznatiji je i najuspješniji F1 dizajner bez kojeg uspjeha ekipe Red Bull Racing ne bi bilo. Newey je počeo sarađivati s timom prije 17 godina, a rezultat je šest šampionskih titula u vozačkom i pet u konstruktorskom poretku. Četiri titule je osvojio Vettel, dok su dvije završile u vlasništvu aktuelnog šampiona Maxa Verstappena. Nizozemac sada nezaustavljivo juri prema svojoj trećoj tituli u nizu i predvodi ekipu do njene druge vezane, a ukupno šeste konstruktorske titule u historiji. Newey je tokom proteklih godina jednostavno postao neprocjenjivo vrijedan i nezamjenjiv član tima, koji je dokazao da može razviti šampionski bolid uprkos veoma striktnim regulatornim okvirima. Najbolji primjer toga je upravo RB7.
Tehnički podaci
Kao što je već navedeno, RB7 je razvijen za F1 sezonu voženu 2011. godine. Šasija je napravljena od karbonskih vlakana, naprijed je pushrod, a nazad pullrod sistem ovjesa. Dio bolida je i MES (McLaren Electronic Systems) elektronika, a koristi 13-inčne OZ Racing točkove s Pirelli P Zero gumama i Brembo samoventilirajuće karbonske diskove. Bolid pokreće Renaultov 2,4-litarski V8 RS27-2011 motor (osam cilindara, 32 ventila), koji je težak 95 kg i koji se “vrti” do 18.000 obr/min, a razvija 750 KS. Motor je uparen sa sedmostepenim mjenjačem (uzdužno postavljen, hidraulični sistem, 7+R). Tokom sezone je RB7 koristio gorivo i ulje koje je dostavljao Total Group. Također, dio pogonskog sklopa je i sistem KERS, koji je razvio Red Bull Technologies. Težina bolida zajedno s vozačem, kamerama i balastom iznosi 640 kg.
Pirellijev ulazak u svijet Formule 1
Jedna od glavnih varijabli u dizajnu bolida RB7 bio je dolazak novog dobavljača guma u Formulu 1, a to je italijanska kompanija Pirelli. Ovaj proizvođač je ponudio četiri mješavine guma za suho, Hard, Medium, Soft i Supersoft, kao i dvije mješavine guma za kišu, Intermediate i Wet. Zadatak Pirellija je da proizvede gume koje su manje izdržljive u odnosu na gume prethodnog dobavljača, odnosno Bridgestonea. To se pokazalo na nekoliko utrka u kojim su performanse guma brzo opale, što je dovelo do novih promjena u strategijama timova.
Vettel će voziti RB7 na stazi Nurburgring
Nekadašnji vozač Red Bull Racinga koji je osvojio četiri titule s ovim timom, Sebastian Vettel, također će ponovo voziti RB7 i to na stazi Nurburgring u Njemačkoj. Popularni Seb sa šampionskim bolidom stiže na “Zeleni pakao” 9. septembra ove godine. Kao što je poznato, Vettel je bio ključ za proboj Red Bull Racinga u elitu i osvajanje titula.
Nijemac se povukao iz Formule 1 na kraju prošle sezone nakon što je odvozio 299 utrka, upisao 53 pobjede, 57 pole positiona i osvojio četiri titule. Posljednju utrku u karijeri vozio je na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju prošle sezone, a upravo na toj stazi je postao najmlađi šampion u historiji Formule 1.