Ne, ovo nije klasična recenzija, i ne ovdje nećete naći nikakve njutnmetre i ostale podatke koje morate pretraživati na internetu šta je šta. Ako bismo u jednoj rečenici trebali opisati ovaj automobil to bi bilo ovako – Škoda radi na “wow efektu” intenzivno, aktivno i više nego posvećeno.
Ali krenimo ispočetka.
Nakon informacije da ćemo testirati Škodu Enyaq prvo smo kucali na google da vidimo o čemu se radi. A onda; “Ah pa ok, još jedan u nizu električnih automobile.” Pa da vam odmah damo savjet – nemojte googlati ovu Škodu – bolje je probajte, jer ćete doživjeti nalet pozitivne energije.
Ova Škoda pored svog zanimljivog dizajna, atraktivnog rasvjetnog ambijenta, šiber krova, udobnih sjedišta, velikog prostora na svim klupama pa i gepektu ima ono nešto. A to nešto je onaj porodični “šmek”, dodir te ugodnosti pružit će svim članovima porodice ( čitaj suvozačima) topli ugođaj tokom vožnje.
Tehnološka dostignuća:
Prije svega svi će ovaj automobil opisati kroz niz izraza koje će malo ko shvatiti. Ljude zanima konkretno, a konkretno je sljedeće:
Kao što je već spomenuto, sjedišta ( naprijed i nazad) imaju svoju ugodnost zbog posebnog dizajna, sporti stil, ali nije sporti.
Grijači u volanu, ako vam se slučajno smrznu prstići dok čistite snijeg, nema brige. Tri stadija grijača omogućit će vam brzo odmrzavanje vaših prtića.
Grijači u sjedištima – IZNENAĐENJE se nalazi na svim sjedištima.
Mogućnost prilagodbe sjedišta, memori sjedište. Te mogućnost podešavanja ambijentalne rasvjete unutar auta. Također, ono što je bitno napomenuti jeste da i nakon nekoliko dana korištenja, nismo otkrili sve mogućnosti I potencijal Škode koja govori svojim jezikom.
Automatsko otključavanje i paljenje svjetala prilaskom autu na 2/3 metra udaljenosti. Sa impresivnom prednjom maskom koja upali sva svoja LED svijetla, baš poput nekog Transfomera iz filma.
Baterija
Auto smo uzeli sa 94% baterije, vozali smo aktivno 6 dana, potrošili smo nešto blizu 70% baterije. U garažu smo ga poslali sa iznad 20%. Pri tome, u trenutku minuta svi toplotni grijači su bili upaljeni. Grijači za prednju i zadnju šajbu, grijači na sjedištima, grijači u volanu i retrovizorima, i naravno grijanje za cijelu kabinu. Ukratko, izdržljiv je i na gradskoj vožnji. A otvorena, dovoljno je reći 6 do 7 sekundi od 0 do 100km/h. Da vam se kosa naježi.
Da, istina je da se baterija troši maaalkice brže kada je minus. Ali kad pogledate one divne šavove na maski koja se proteže ispred vas, i toplinu koju daje posebno odabrani materijal – ništa od toga neće biti bitno.
Ostale informacije
Ono što je fascinantno jeste da ovakav automobil ima pregršt inovacija koje ćete čitanjem specifikacija preskočiti. Pa tako naprimjer nećete vidjeti pročitati da prekrasno preglednom displeju možete naštimati sve što je potrebno za cijeli automobil. A bit će dovoljno samo njećni dodir onog vašeg urgijanog prsta ( ugrijanog od grijača s volana). Jednim potezom otvarate prekrasni otvor iznad glave, koji će opet dati onaj “space touch”, a isto će se dogoditi i kad želite ručno upaliti svijetlo u autu, samo dodir – nema tipke.
Naravno, uskoro ćemo izbaciti i video prezentaciju pa ćete sve to moći vidjeti i u praksi. Doduše, praksa bi značila da morate sjesti u Eyaq-a 😊
Veliki točkovi/gume ublažit će sve one minijaturne prepreke klasičnih bh puteva. A što se tiče preglednosti – nemate problema. Sa vozačevog aspekta sve je na dohvat ruke. Uključujući i parking senzore naprijed, nazad, preglednik od 360 stepeni, opremljenost kamerama, sve u svemu nema šanse da vam se desi da nekog zakačite, ogrebete, ili ne vidite kuda idete.
Isto tako u toku vožnje, ažuriranim sistemom dobit ćete preciznu projekciju aktivnih radova na cesti, ograničenja koja će automatski smanjiti brzinu u slučaju da idete preko ograničenja.
I sve će vam se to prikazati na šarmantnom displeju koji se nalazi ispred vas, a koji šalje svoju projekciju brzine i upozorenja na prednje staklo.
Vratimo se na dizajn samo u jednoj rečenici – Omer Halilhodžić je Mostarac koji je radio na finalnom izgledu Škoda Enyaq se potrudio da ovaj automobil dobije ono što drugi u ovoj klasi možda nemaju – a to je taj posebni porodični ugođaj, sportska agresivnost, i nježnost kakvu samo neko s Balkana može imati. Uostalom, znate onu izreku:” Što Kudite Ovako Dobro Auto – ŠKODA”
S toga, ako ste zainteresovani i željeli biste imati pravi, veliki, ugodni i posebni porodični gadget onda je ovo pravi izbor za vas. Sve dodatno o Škoda Enyaq možete pogledati na ovom linku. A uskoro ćemo za vas objaviti i video test.
Sretno i pazite kako vozite, prvo pojas a onda start.