“Budi hrabar, budi zdrav” naziv je nove društveno odgovorne kampanje koju su Molson Coors BH i Ožujsko pivo pokrenuli u Bosni i Hercegovini. U saradnji sa Udruženjem oboljelih od raka prostate FBiH, popularna Žuja je omogućila besplatno PSA testiranje u pet laboratorija širom FBiH muškarcima starijim od 50 godina, kao i onima od 45 godina koji imaju historijat ove bolesti u porodici.
Jedan od devet muškaraca tokom svog života dobit će dijagnozu raka prostate, a redovni pregledi su ključni jer je, ukoliko se otkrije dovoljno rano, procenat izlječenja raka prostate veoma visok, čak i preko 95%.
“Ovo je izuzetno važna tema, kao i ciljna grupa od 50 do 75 godina. PSA test je otkriven prije 30 godina vrlo je jednostavan i vadi se iz male količine krvi. Pojavljivanjem tog testa daleko više se postiglo na ranoj detekciji raka prostate, a ako vrijednosti budu povišene, pacijent se upućuje na urološki pregled. Rana detekcija je važna i zato što se svaki otkriveni rak ne mora liječiti, već se može i pratiti. Liječenje je dugotrajno i skupo, i za pacijenta i za društvo, prema globalnim procjenama godišnje od 150.000 do 300.000 eura. Moja praksa je pokazala da se neki pacijenti hvale što nikad nisu bili kod doktora! Mali broj njih dolazi na preventivne preglede i zato su ovakve kampanje od presudne važnosti za naše društvo i borbu protiv predrasuda”, izjavio je prim.dr. Selver Šabanović, specijalista urolog.
Rak prostate je drugi najčešći oblik raka te drugi uzrok smrti od raka kod muškaraca u svijetu. PSA testiranje za muškarce dobi 50 i više godina nije zakonski obavezno u BiH, zbog čega ovaj vid pregleda za rano otkrivanje raka prostate često izostaje. Većina ljudi, a prvenstveno muškaraca u našoj zemlji odlazak ljekaru smatra slabošću. A PSA testiranje bi trebalo biti redovna i rutinska aktivnost, posebno za muškarce u zrelijim godinama.
“Žuja je jedan od najpoznatijih brendova u pivskoj industriji i oduvijek je bila relevantna i inspiraciju tražila u našem društvu, koliko god situacija bila ozbiljna. Sada smo odlučili iskoristiti snagu brenda i kroz Žujinu upečatljivu komunikaciju osvijestiti javnost o važnosti redovnih zdravstvenih pregleda i ranog otkrivanja raka prostate, jednog od najčešćih oblika karcinoma kod muškaraca u Bosni i Hercegovini. I zato je Žuja tu da edukuje, ohrabri i motiviše muškarce da odu na PSA testiranje. Hajde da im zajedno poručimo ‘Budi hrabar, budi zdrav’ jer ranim otkrivanjem bolesti možemo napraviti veliku razliku. Pozivam sve muškarce starije od 50 godina, kao i one od 45 koji imaju istorijat raka prostate u porodici, da posjete web stranicu budihrabar.ba i prijave se na besplatno PSA testiranje u jednom od pet gradova FBiH koji im je najbliži”, izjavio je Vladimir Rosić, senior marketing menadžer kompanije Molson Coors BH.
Kampanju prati prigodan TV spot s motivišućim tekstom i muzikom, ali i humorom koji je karakterističan za Žujine kampanje.
Sead Sefić, predsjednik Udruženja oboljelih od raka prostate FBiH, objasnio je proces prijave i najavio online savjetovalište u okviru kojeg će urolozi odgovarati na sva pitanja i pružati podršku.
“Naš zajednički interes je podizanje svjesnosti starije muške populacije o važnosti ranog otkrivanja raka prostate kao najboljem načinu borbe protiv te vrste raka, bolesti koja je u stalnom porastu. Svojim angažmanom želimo doprinijeti da što više muškaraca čuje za ovu mogućnost i obavi besplatno PSA testiranje u Sarajevu, Tuzli, Mostaru, Zenici i Bihaću“, istakao je Sefić i pozvao sve muškarce da skupe hrabrost i besplatno obave PSA test u okviru ove inicijative Molson Coorsa BH.
Za besplatno PSA testiranje svi zainteresirani mogu se prijaviti na web stranici budihrabar.ba