Ako ste se ikad pitali koji bi to automobil mogao da bude toliko udoban, a da se ne plašite popeti niti na jedno brdo, planinu, ili da ćete zaglaviti gdje – onda bi to mogla biti Škoda Kodiaq.
Testni model je bio opremljen dizelskim motorom sa 2.000 kubika. Ovaj medvjed težak oko 2 tone nije imao problema probiti se kroz snijeg, stati na loše očišćenu cestu, krenuti i bez problema dovesti na lokaciju. Pogon na sva četiri točka, praćenje prenosa na displeju, automatska ručna kočnica, automatski mjenjač, modul vožnje “snijeg” i samo naprijed – nema stajanja, nema proklizavanja.
Obogaćen raznim senzorima koji će vam olakšati vožnju u svakoj (ne)prilici, udobnost koja je usmjerena na vozača ali i ostale putnike bit će jedno veliko olakšanje. Postoji određena sličnost s nekim Škoda modelima automobila. Ali to se više tiče unutrašnjosti. Pa kako smo nedavno imali Superb, tako je i ova unutrašnjost opremljena kvalitetnom kožom, iste boje, a isto se odnosi i na kontrolnu tablu. Pa eto, nije bilo masaše u sjedištima.
Grijanje sjedišta, šajbi, retrovizora je postala nekako standard oprema. Ali mala prednost koju Kodiaq ima je dodatak na ključu gdje kada kliknete, auto se pokreće i povećava temperaturu na 22,5 stepena, pa ćete bez problema ujutro uraditi klik s prozora, te tako ući u već zagrijan prostor automobila.
Iako velik, ogroman, pronalazi svoje mjesto na parkingu a na ulici izaziva divljenje i privlači poglede. Svojim velikim točkovima daje doznanja da je tu da osvaja, a ne da bude model.
Ne, ovo nije automobil kojim želite biti cool, već kojim želite osvojiti svaki kilometar vašeg putovanja. Iz tog razloga, ali i drugih zanemarit ćemo činjenicu da se potrošnja kreće od 7 pa do 10 litara. Jer nije ovo Škoda na koju treba biti ljut i tražiti zamjerke.
Prostora ima “kao u priči”, i tu se nam šta dodati. Od pretinaca u vratima, do duple ladice ispred suvozača, pa do džepove na sjedištima za zadnju klubu, i naravno mogućnost spuštanja malog ( počeli smo ga tako zvati) stolića između dva sjedišta nazad. Isto tako u gepeku ima mnogo prostora, a postoji mogućnost dodatnih pretinaca sa strane i ispod. Bitno je napomenuti da je testni model imao rezervnu gumu ispod, kao u stara dobra vremena.
Opcije na postavkama koje se nalaze na dohvat ruke su nebrojne. Od toga da pripremite vozilo da se samo upali i zagrije na određeni datum i vrijeme. Pa do modula vožnje, koje možete odabrati i velikim srednjim krugom na sredini grebena, pa do toga da imate uvid u trenutno stanje vozila.
Velika rešetka naprijed dat će svima dozanja da ste vi vladar puta, a svijetla koja se prilagođavaju krivinima i uslovima na cesti olakšat će vam vožnju sve i da je “najveći mrak”.
Što se tiče brzine, da – osjetit ćete snagu velikog dizelskog motora onog trena kad pritisnete papučicu gasa, tu nema dileme. Ali, ukoliko tražite komfor – pa samo klik na “comfort” modul vožnje, lagano kroz grad uz muziku koja dopire iz zvučnika koji se nalaze raspoređeni tako da svi mogu lijepo čuti, ali i razgovarati u miru.
Spajanjem na telefon, kao i kod većine novijih automobila dobijate mogućnosti više, naravno.
Uz pomoć head up displeja, možda nećete morati ni pogledati u kontrolnu tablu, jer ćete sve informacije dobiti na svojoj šajbi u pravcu pogleda na cestu. I ne, neće vam smetati tokom vožnje. Generalno, Kodiaq je pun nekih skrivenih trikova koje trebate dobro istražiti, pa možda pronađete i skrivene odjeljke gdje možete ostaviti dodatne stvari, kao što smo to mi. Ili kao slučajno, otkrijete da Kodiaq ima i kuku koja izlazi tako što kliknete jedno dugme u gepeku, a pri kačenju prikolice auto će očitati istu i dati vam dodatne funkcije upravljanja vozilom.
Iz tog razloga, ne obazirite se na cijenu, već izaberite boju i sa svojom porodicom sigurno krenite na odredište. Pored dodatnih sigurnosnih parking senzora, tu je i očitanje za kočenje, veliku brzinu, ali i dosta, dosta drugih opcija.
Posjetite najbliži Škoda salon i sami se uvjerite zašto smo ostali fascinirani sa Škoda Kodiaq.
Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Kodiaq Selection 2.0 TDI 190 KS DSG7 4×4
Motor: četiri cilindra, 16 ventila, dizelski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.968 ccm. Najveća snaga 193 KS pri 3.500 do 4.200 okr/min. Najveći obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.
Adaptivni priključivi pogon preko obje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 20 inča, gume 235/45 R20.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,8 s.
Maksimalna brzina – 200 km/h. Zapremina rezervoara za gorivo – 58 l.
Prosječna emisija CO2 – WLTP – 157-174 g/km. Euro 6e.
Dimenzije: Dužina – 4.758 mm. Širina – 1.864 mm. Visina – 1.657 mm. Međuosovinski razmak – 2.791 mm.
Dodatna oprema na testnom Kodiaqu: Akustik paket + Sunset (Akustični prozori + zatamnjena stakla + dodatna unutrašnja zvučna izolacija), Assisted Drive Plus paket (Area View kamere + proaktivna zaštita putnika + inteligentni parking asistent + adaptivni tempomat), Simply Clever Family paket (pregradna mreža + rolo zaštite nazad + zaštita za vrata pri otvaranju + bočni zračni jastuci naprijed i nazad + zračne zavjese), opcija daljinskog grijanja vozila, Suite – Cognac (Kromirane dekoracije + kožna sjedišta), Aero alu točkovi RILA 8Jx20″ antracit, Električna kuka za vuču sa adapterom + asistent pri upravljanju prikolicom, Light & View paket plus (Osvijetljena prednja maska + MATRIX Beam svjetla + LED svjetla sa korner opcijom + LED stražnja svjetla), Performance paket (Pomoć pri kretanju u brdu + pomoć pri kretanju na nizbrdici + adaptivna kontrola šasije), Technology Paket 13″ Plus (Head-up displej + navigacioni uređaj 13″), Zimski paket (MF kožni grijani upravljač sa DSG komandama+grijana sjedišta), Convenience paket plus (Rez. točak umanjenih dimenzija + elektro podeisva prednja sjedišta sa opcijom memorije + varijabilno dno prtljažnika + virtuelna pedala + KESSY + Alarm + elektro podesiva podrška za leđa naprijed + zvučni sistem), Remote Access 3 godine.