Marketing i humor: Gdje je granica?

Marketing i humor oduvijek su imali specifičnu dinamiku – dok jedni tvrde da su šale najbolji način za privlačenje pažnje i izgradnju prepoznatljivosti brenda, drugi upozoravaju da se granica između duhovitog i uvredljivog lako prelazi. Ali gdje ta granica zapravo leži? Da li je humor univerzalno dobar za brendove ili može postati mač s dvije oštrice?

Zašto brendovi vole humor?

U moru reklama koje nas svakodnevno bombardiraju, ono što se ističe često ostaje zapamćeno. Humor je jedno od najefikasnijih sredstava za kreiranje takvog efekta – izaziva emocije, povećava angažman i čini brend pristupačnijim. Ljudi vole da se smiju, a brendovi koji im to omogućuju postaju im simpatičniji.

Jedan od najboljih primjera uspješnog korištenja humora dolazi iz Bosne i Hercegovine – Haris Jusović koji je postao poznat po svojim kreativnim i duhovitim oglasima. Njegove reklame često na duhovit način komentarišu društvene fenomene i svakodnevne situacije, a upravo ta autentičnost ga je učinila prepoznatljivim. Njegov pristup pokazuje kako humor može biti moćan alat ako se koristi na pravi način.

Kada humor postaje problem?

Međutim, nije svaki humor dobar humor. Postoji nekoliko situacija u kojima brendovi upadaju u zamku:

  1. Kad humor vrijeđa – Šale na račun manjinskih grupa, stereotipa ili osjetljivih tema mogu izazvati negativne reakcije i bojkot potrošača. Primjer koji to potvrđuje jeste Pepsi reklama s Kendall Jenner, gdje su pokušali iskoristiti proteste i društvene probleme za „cool“ reklamu – što je rezultiralo povlačenjem oglasa i javnim izvinjenjem.
  2. Kad šala nije jasna – Ponekad brendovi pokušaju biti duhoviti, ali poruka ne dolazi do publike onako kako su zamislili. Na primjer, Burger King UK je na Dan žena objavio tweet „Women belong in the kitchen“ (Žene pripadaju u kuhinji), što je trebalo biti uvod u kampanju podrške ženama u kulinarstvu, ali je izazvalo ogroman backlash jer su mnogi vidjeli samo prvu rečenicu.
  3. Kad humor ne odgovara brendu – Važno je da humor bude u skladu s identitetom brenda. Luksuzni brendovi rijetko koriste humor jer žele zadržati ekskluzivnost i sofisticiranost. Zamislite Rolex reklamu s komičnim scenama – ne bi baš imalo isti efekat kao kod, recimo, Old Spicea.

Najbolji primjeri humora u marketingu

S druge strane, brendovi koji znaju kako koristiti humor na pravi način postižu fantastične rezultate:

  • Old Spice – Njihove reklame sa apsurdnim humorom postale su viralne jer su osvježile muški deo industrije kozmetike. Njihov slogan „Smell like a man, man“ uz komične vizuale stvorio je kampanju koju su mnogi kopirali.
  • Snickers – Kampanja „You’re not you when you’re hungry“ koristi duhovit pristup u kombinaciji sa univerzalno prepoznatljivom situacijom, čineći je dugovječnom i efektnom.
  • Haris Jusović i lokalni humor – Na našim prostorima, Haris pokazuje kako razumijevanje mentaliteta i humora publike može donijeti nevjerovatne rezultate. Njegove reklame su često bazirane na realnim situacijama, pa se publika lako povezuje s njima.

Kako brendovi mogu koristiti humor bez rizika?

Ako želite da koristite humor u marketingu, evo nekoliko pravila:

  1. Testirajte reakciju publike – Ako niste sigurni kako će šala biti primljena, napravite fokus grupu ili internu provjeru.
  2. Izbjegavajte osjetljive teme – Religija, politika, rodna pitanja i nacionalni stereotipi su klizav teren.
  3. Budite dosljedni brendu – Humor treba da se uklapa u vašu priču i vrijednosti.
  4. Reagujte ako dođe do negativnih reakcija – Ako ste pogriješili, najbolje je priznati grešku i ispraviti je.

Humor može biti fantastičan alat u marketingu, ali samo ako se koristi promišljeno. S druge strane, brendovi koji pređu granicu brzo nauče da internet ne zaboravlja. Dakle, smijeh prodaje – ali samo ako se smijemo svi zajedno, a ne na tuđi račun.

 

Similar Articles

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Instagram

Most Popular